Doar 9% ar fi dispuși să plătească mai mult pentru un produs românesc
Românii preferă să plătească în numerar pentru produsele și serviciile achiziționate, în proporție de 62%, cu mult peste media globală de 39%, dar și peste media Europei de Est (51%) și a Orientului Mijlociu (60%), potrivit unui studiu publicat de compania de consultanță EY România.
Studiul analizează percepţiile asupra întregii experienţe de cumpărare a unui număr de 310 consumatori români cu vârsta între 20 şi 35 de ani, pe baza unui chestionar aplicat în perioada 31 martie – 5 mai 2014. A fost ales acest palier demografic, deoarece acesta începe să acceseze niveluri de venituri superioare, devenind un segment reprezentativ de consumatori.
Alte concluzii ale raportului:
- În Romania, 4 din 10 cumpărători sunt deja consumatori digitali, faţă de 6 din 10 la nivel global. Din 10 consumatori digitali, doar 6 se informează online, dar cumpără din magazin, 3 cumpără online după ce s-a informat inclusiv din magazin, iar unul este hypertasker digital, adică este în principal interesat de caracteristicile tehnice şi de atitudinea socială şi etică a companiei producătoare.
- 53% dintre respondenţi spun că sunt loiali faţă de brandul produselor analizate, iar 42% faţă de brandul serviciilor analizate. De cealaltă parte, 7% dintre consumatorii tineri afirmă că nu sunt deloc loiali brandurilor de produse, iar 15% dintre ei nu sunt deloc loiali brandurilor de servicii.
- Consumatorii sunt cei mai loiali faţă de furnizorii de servicii de telefonie mobilă şi servicii de internet (30%). De asemenea, sunt foarte loiali faţă de brandurile de automobile, îmbrăcăminte, produse alimentare şi servicii medicale. În zona celui mai redus ataşament faţă de brand se regăsesc împrumuturile bancare şi asigurările.
- Deşi brandul contează destul de mult în decizia de cumpărare, respondenţii spun că sunt influenţaţi cel mai mult de garanţia şi calitatea produsului/serviciului (32% în România, 27% la nivel global), urmate de preţul şi condiţiile de livrare (20% în România, 29% media globală).
- Atunci când se află în magazin, factorii cheie care contribuie la decizia de cumpărare sunt ofertele promoţionale (48%) şi disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%).
- Întrebaţi care sunt caracteristicile pentru care ar fi dispuşi să plătească în plus, consumatorii români respondenţi au indicat disponibilitatea imediată, serviciile premium şi personalizate, dar şi produsele de lux (12%), produsele eco (9%) şi produsele româneşti (9%).
V.B.