Viteza conexiunii la Internet a devenit o temă majoră pentru utilizatorii de Internet din Uniunea Europeană, 45% dintre consumatorii fiind dispuși să treacă la o variantă superioară de abonament pentru a beneficia de viteze mai mari sau să schimbe furnizorul pentru a trece la servicii de tip broadband (în bandă largă), potrivit unui comunicat publicat luni de Comisia Europeană.
Neelie Kroes, vicepreședinte al Comisiei și comisar pentru Agenda Digitală, a afirmat că, în prezent, consumatorii se concentrează și pe viteză, și pe preț, atunci când fac o alegere. ”Consumatorii țin din ce în ce mai mult să aibă viteze îndeajuns de mari pentru a viziona filme, de examplu. Iar pentru aceia care îți conduc afacerile de acasă, viteza este, de asemenea, o chestiune de competitivitate”, a spus Neelie Kroes.
Sondajul a mai arătat că 54% din consumatori își limitează posibilitatea de a apela pe mobil, în special numere internaționale, din cauza costurilor mari. Totuși, în 2013, numărul celor îngrijorați de costurile apelurilor în alte rețele a scăzut la 49%, de la 60% cu un an înainte.
”Nu este acceptabil ca jumătate din populație să-și limiteze apelurile din cauza costurilor și nici ca lipsa unei piețe unice interconectate să încurajeze aceste limitări”, a mai afirmat Kroes.
Comisia Europeană încearcă să impună interconectarea piețelor din UE, astfel încât tarifele de roaming să fie eliminate complet.
Sondajul a fost făcut în martie 2013, pe un eșantion de peste 27.000 de persoane. Media UE se referă la UE27, fără Croația, care a aderat la 1 iulie.
Alte date ale sondajului:
- 40% din consumatori au dificultăți în a accesa conținut sau aplicații online din cauza vitezei și a capacității de descărcare insuficiente.
- 38% din consumatori s-au declarat mulțumiți de calitatea sunetului pe telefonul mobil, 49% – pentru telefoanele fixe și 25% – pentru apelurile prin Internet.
- 44% dintre gospodării au cel puțin un abonament pentru Internet (30% în 2012)
- 45% dintre clienți achiziționează servicii de comunicații la pachet (TV, Internet, telefon, servicii mobile). 40% dintre aceștia au afirmat că se gândesc să schimbe furnizorul.
Vlad Bârleanu
foto:itpro.co.uk