3 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024 - 3:51
No menu items!

45% din utilizatorii de Internet din UE vor să treacă la un contract mai bun sau să schimbe furnizorul, pentru o viteză mai mare

spot_img

45% din utilizatorii de Internet din UE vor să treacă la un contract mai bun sau să schimbe furnizorul, pentru o viteză mai mare

Viteza conexiunii la Internet a devenit o temă majoră pentru utilizatorii de Internet din Uniunea Europeană, 45% dintre consumatorii fiind dispuși să treacă la o variantă superioară de abonament pentru a beneficia de viteze mai mari sau să schimbe furnizorul pentru a trece la servicii de tip broadband (în bandă largă), potrivit unui comunicat publicat luni de Comisia Europeană.

Neelie Kroes, vicepreședinte al Comisiei și comisar pentru Agenda Digitală, a afirmat că, în prezent, consumatorii se concentrează și pe viteză, și pe preț, atunci când fac o alegere. ”Consumatorii țin din ce în ce mai mult să aibă viteze îndeajuns de mari pentru a viziona filme, de examplu. Iar pentru aceia care îți conduc afacerile de acasă, viteza este, de asemenea, o chestiune de competitivitate”, a spus Neelie Kroes.

Sondajul a mai arătat că 54% din consumatori își limitează posibilitatea de a apela pe mobil, în special numere internaționale, din cauza costurilor mari. Totuși, în 2013, numărul celor îngrijorați de costurile apelurilor în alte rețele a scăzut la 49%, de la 60% cu un an înainte.

”Nu este acceptabil ca jumătate din populație să-și limiteze apelurile din cauza costurilor și nici ca lipsa unei piețe unice interconectate să încurajeze aceste limitări”, a mai afirmat Kroes.

Comisia Europeană încearcă să impună interconectarea piețelor din UE, astfel încât tarifele de roaming să fie eliminate complet.

Sondajul a fost făcut în martie 2013, pe un eșantion de peste 27.000 de persoane. Media UE se referă la UE27, fără Croația, care a aderat la 1 iulie.

Alte date ale sondajului:

  • 40% din consumatori au dificultăți în a accesa conținut sau aplicații online din cauza vitezei și a capacității de descărcare insuficiente.
  • 38% din consumatori s-au declarat mulțumiți de calitatea sunetului pe telefonul mobil, 49% – pentru telefoanele fixe și 25% – pentru apelurile prin Internet.
  • 44% dintre gospodării au cel puțin un abonament pentru Internet (30% în 2012)
  • 45% dintre clienți achiziționează servicii de comunicații la pachet (TV, Internet, telefon, servicii mobile). 40% dintre aceștia au afirmat că se gândesc să schimbe furnizorul.

Vlad Bârleanu

foto:itpro.co.uk