Cea mai mare a producției Dacia Renault se duce spre export
Miercuri se împlinesc 15 ani de la semnarea contractului de privatizare a Uzinei Dacia Mioveni cu producătorul auto francez Renault.
”Astăzi, Dacia este cel mai mare exportator al României și compania cu cea mai mare cifră de afaceri din țară. (…) La momentul privatizării, Dacia se confrunta cu probleme severe: un aparat industrial uzat, o gamă de produse învechită, absenţa culturii clientului, structură financiară fragilă, capacitate de inovare limitată şi o reţea de furnizori depăşită”, se arată într-un comunicat al companiei Dacia Renault.
În prezent, afacerile Renault în România se desfășoară pe patru coordonate:
- Design: Renault Design Central Europe (București)
- Inginerie: Renault Technologie Roumanie (inclusiv Centrul Tehnic Titu)
- Fabricaţie: Uzinele Dacia Mioveni, Direcţia Logistică (inclusiv International Logistic Center) Matriţe Dacia (Piteşti)
- Comercializare și finanțare, servicii post-vânzare: Renault Commercial Roumanie (inclusiv Centrul de Piese de Schimb de la Oarja), RCI
În 1999, România era condusă de un guvern de coaliție, cu Radu Vasile (PNȚCD) prim-ministru și Emil Constantinescu președinte.
”Înaintea vizitei în Franța, am fost informat că francezii de la Renault nu au nici cea mai mică intenție să investească iarăși în fabrica de automobile Dacia, pe care o considerau definitiv compromisă din punct de vedere tehnic și financiar. (…) Și totuși am fost la Renault și am reușit ceea ce previziunile SIE excludeau în întregime, să-i conving pe francezi să preia Dacia și să o readucă pe linia de plutire, transformând-o chiar într-o întreprindere profitabilă.”
Contractul din 1999 a fost semnat la București de către Louis Schweitzer, preşedinte director general Renault, Radu Sârbu, preşedintele Fondului Proprietății de Stat şi de Pierre Ménat, ambasadorul Franţei (foto jos).
V.B.