Timp de 24 de ore, începând de miercuri dimineaţa, 50.000 de mărci, printre care 5.000 internaţionale, oferă prin site-urile lor sau prin multinaţionala Alibaba, reduceri consistente care speră să atragă cumpărătorii chinezi din interiorul sau din afara ţării.
Ziua Celibatarilor, sărbătorită pe 11 noiembrie în China devine astfel cea mai importantă zi de cumpărături online.
Tranzacţiile pe Alibaba au depăşit valoarea de 9 miliarde dolari în primele 12 ore ale Singles Day, depăşind cifra de anul trecut, când în 24 de ore a obţinut o cifră de vânzare de 9,3 miliarde dolari, scrie Business Insider.
Produse de mai mult de 1 miliard de dolari au fost cumpărate în primele 8 minute, iar site-ul a bifat $3,9 miliarde în vânzări în prima oră.
Legătura dintre oamenii singuri şi această zi, 11.11, este dată de cifra „1”, care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este o replică la Valentine’s Day.
Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta partener. Tot în această zi, tinerii au obiceiul să mănânce la micul dejun patru gogoşi în formă de bastonaşe (Youtiao), care reprezinta cifra 1, şi o găluşcă umplută (Baozi), care este punctul dintre cele patru cifre.
Ziua 11 noiembrie a fost transformată în 2009 de Alibaba, cel mai mare site naţional de cumpărături online, într-una de oferte şi vânzări care la această a şaptea ediţie încearcă să internaţionalizeze evenimentul.
Anul acesta au fost invitate să participe mărci din întreaga lume, astfel încât firme precum Zara, Nike sau Apple oferă produse cu discount, nu doar cumpărătorilor chinezi, ci şi din alte ţări (prin intermediul Aliexpress, site-ul de vânzări externe al Alibaba).