6.4 C
București
duminică, 17 noiembrie 2024 - 14:18
No menu items!

„SF”-urile ministrului Dan Șova

spot_img

Dan_Sova_SZ

Ministerul Transporturilor cheltuie cel puțin 100 milioane de euro pe revizuirea unor studii de fezabilitate (SF) aruncate la gunoi de foștii directori ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Chiar dacă nu există finanțare nici peste 20 de ani, oficialii MTI reactualizează hârtiile pentru autostrăzile Buzău-Brăila-Galați, Pașcani-Suceava-Siret sau Craiova-Calafat care nu se vor concretiza niciodata. Mai mult, în paralel cu autostrada București-Pitești-Craiova, se anunță construcția autostrăzii București-Alexandria-Craiova.

Ministrul transporturilor, Dan Șova, anunța zilele trecute, că vor fi scoase de la naftalină 17 studii de fezabilitate pentru construcția a circa 1.800 km de autostradă. Chiar dacă nu au ce face cu 17 studii de fezabilitate pentru că nu există finanțarea lucrărilor de construcție a circa 1.800 km de autostradă, oficialii MTI fac rost de cel puțin 100 milioane de euro pentru actualizarea unor hârtii prăfuite uitate în sertarele Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Pe studiile de fezabilitate expirate s-au plătit deja niște milioane de euro de către foștii șefi de la CNADNR.

Surse guvernamentale ne-au explicat că reactualizarea celor 17 studii de fezabilitate costă minim 100 milioane de euro. Numai hârtiile pentru autostrada Sibiu-Potești vor costa între 20 și 25 milioane de euro. Studiile de fezabilitate pentru autostrada Ploiești-Buzău-Focșani, în 2008, au costat aproximativ 2,5 milioane de euro. Hârtiile pentru autostrada Ungheni-Iaşi-Paşcani şi Paşcani-Târgu Neamţ-Târgu Mureş vor costa alte câteva milioane de euro. Reactualizarea SF-ului pentru autostrada Gilău-Suplacu de Barcău costă minim 1,5 milioane de euro. Peste doi ani vor expira aceste studii de fezabilitate, în 2016 se vor cheltui alte zeci de milioane de euro pe actualizarea hârtiilor”, ne-au explicat sursele citate.

Studiile de fezabilitate reactualizate de Ministerul Trabsporturilor:

1 Buzău-Focșani-67,3 km

2 Focșani-Bacău-120 km

3 București-Alexandria-80,5 km

4 Alexandria-Craiova-140 km

5 Craiova-Calafat-85 km

6 Centura Nord București-52,7 km

7 Sibiu-Pitești-116 km

8 Bacău-Pașcani -77 km

9 Pașcani-Suceava-Siret – 100 km

10 Ploiești-Buzău – 75 km

11 Târgu Mureș-Târgu Neamț – 211 km

12 Targu Neamț-Iași-Ungheni – 100 km

13 Sibiu-Brașov – 121 km

14 Brașov-Bacău – 170 km

15 Gilău-Suplacu de Barcău – 101 km

16 București-Giurgiu – 60 km

17 Buzău-Brăila-Galați – 120 km

Ministerul Transporturilor

Alexandru Maghiar