1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 0:16
No menu items!

„Dottore” Rareș Mănescu. Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6, un autentic plagiat

spot_img

Autorii, angajații unei firme de construcții, au copiat ad litteram pasaje întregi din strategiile altor edili, chiar și din cea a lui Emil Boc, din 2006

Primaria_Sector 6

Primăria Sectorului 6 a postat pe siteul oficial Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6, un document care prevede direcții, obiective și viziuni de dezvoltare pentru perioada 2014-2023. Documentul conține, într-un dispreț total față de cetățenii din sectorul 6, fragmente, pasaje și capitole preluate în sistem copy/paste de pe diverse siteuri, bloguri personale, siteurile altor primării sau instituții publice.

Dacă la partea de prezentare a sectorului au avut probleme de concepție, autorii documentului nu au fost inspirați nici măcar în privința obiectivelor pe care le-ar avea Primăria pentru a dezvolta sectorul 6. Astfel, autorii au preluat ad litteram din strategiile de dezvoltare concepute de alte primării din țară, până și din cea a Primăriei Cluj-Napoca, din anul 2006, când primar era Emil Boc. Fie din neatenție, fie din nepăsare, autorii documentului nici măcar nu s-au obosit să înlocuiască numele unor instituții din cadrul administrației publice locale. Astfel, în Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 au rămas denumirile „Direcția Județeană de Sport” sau „Inspectoratul Județean Școlar”, așa cum au fost preluate din alte documente oficiale.

Strategii sectorului 6, angajații unei firme de construcții patronate de un tânăr democrat-liberal

Biroul de Presă al Primăriei Sectorului 6 ne-a precizat că acest document a fost elaborat de firma Aces Quality Construct, pentru suma de 157.914 lei, inclusiv TVA. Contractul a fost încheiat prin încredințare directă, având în vedere suma sub plafonul prevăzut de OUG 34/2006. „Documentul este încă în dezbatere publică, acesta fiind perfectibil, va suferi modificări, ţinând cont de propunerile aşteptate din partea cetăţenilor/societăţii civile, cu ocazia dezbaterilor publice care urmează să fie organizate în primăvara acestui an. După organizarea dezbaterilor publice, documentul va fi asumat de reprezentantul legal şi supus aprobării Consiliului Local al Sectorului 6”, precizează reprezentanții Primăriei Sectorului 6.

Strategia de dezvoltare locală reprezintă atât un proces de planificare, cât şi un produs care promovează parteneriatul în rândul diferiţilor actori de pe plan local: administraţia publică locală, comunitatea locală, sectorul privat, reprezentanţii societăţii civile cu scopul de a analiza împreuna problemele legate de dezvoltare, de imaginea creată pentru viitor, previziuni de viitor, de mobilizarea resurselor, de elaborarea strategiilor de dezvoltare, a proiectelor, precum şi de implementarea, monitorizarea şi evaluarea acestora.

Primăria Sectorului 6
răspuns pentru Sursa Zilei

Firma Aces Quality Construct SRL aparține unui tânăr afacerist, Andrei Stănică, nimeni altul decât fostul președinte al Organizației de Studenți PDL Sector 2. Problema estă că firma pe care o patronează Andrei Stănică are ca obiect de activitate, potrivit siteului Ministerului Finanțelor, „lucrări de construcții a căilor ferate de suprafață și subterane”. La Registrul Comerțului, firma are ca obiect de activitate „lucrări de pregătire a terenului”.

Pentru că documentul este voluminos, am selectat, prin sondaj, doar câteva pasaje copiate, indicând sursa de inspirație.

CITEȘTE AICI DOCUMENTUL PRIMĂRIEI SECTORULUI 6

Dezvoltarea teritorială durabilă şi consolidarea structurilor zonale reprezintă o prioritate, fiind astfel absolut necesară o abordare durabilă a tuturor proceselor de dezvoltare, o cooperare intensă între instituţiilela nivelul Sectorului 6 pentru a răspunde provocărilor multiple ale perioadei de tranziţie.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 reprezintă debutul în vederea integrării proiectelor şi abordărilor sectoriale la nivelul întregului sector, în vederea maximizării impactului fondurilor publice investite, în beneficiul comunităţilor.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – pagina 4

c-ta 1c-ta 2

Lacul Morii – s-a format prin bararea Dâmboviţei pentru a se împiedica o eventuală inundare a Bucureştiului, înainte de Revoluţie; lacul are şi o insulă artificială. Cândva aici se afla o mare biserica, Biserica Sfântul Nicolae, cei care au proiectat lacul nu au dorit să ţină cont de amplasarea, aşadar autorităţile comuniste au hotărât demolarea, azi foarte puţin îşi mai aduc aminte. Lucrarea Bucureștiul nou și vechi

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – pagina 56

Lacul Morii – s-a format prin bararea Dambovitei pentru a se impiedica o eventuala inundare a Bucurestiului, inainte de Revolutie; lacul are si o insula artificiala. Candva aici se afla o mare biserica, Biserica Sfantul Nicolae, cei care au proiectat lacul nu au dorit sa tina cont de amplasarea, asadar autoritatile comuniste au hotarat demolarea, azi foarte putin isi mai aduc aminte.

Lucrarea monografică Bucureștiul nou și vechi (Pag 32)
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:s998QiZgRKkJ:https://www.scribd.com/doc/120989765/GHID-BUCURESTI+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=ro

La trecerea prin municipiul Bucureşti, râul a fost barat pentru a forma Lacul Morii. În aval de acest lac, cursul râului a fost canalizat pe toată porţiunea de albie care străbate capitala. În aval de Bucureşti, Dâmboviţa are ca afluent râul Colentina

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 16

La trecerea prin municipiul Bucureşti, râul a fost barat pentru a forma Lacul Morii. În aval de acest lac, cursul râului a fost canalizat pe toată porţiunea de albie care străbate capitala. În aval de Bucureşti, Dâmboviţa are ca afluent râul Colentina

http://micuvalentina.blogspot.ro/2009/02/raul-dambovita.html

Colectarea deşeurilor municipale este responsabilitatea municipalităţii, direct (prin serviciile de specialitate din cadrul Consiliilor Locale), sau indirect (prin cedarea acestei responsabilităţi pe bază de contract, către firme specializate în servicii de salubrizare)

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 19

Colectarea deşeurilor municipale este responsabilitatea municipalităţilor, direct – prin serviciile de specialitate din cadrul Consiliilor Locale, sau indirect – prin cedarea acestei responsabilităţi pe baza de contract, către firme specializate în servicii de salubrizare.

www.serviciilocale.md  Pagina 10
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:f-FAQRoFg_sJ:www.serviciilocale.md/download.php%3Ffile%3DcHVibGljL3B1YmxpY2F0aW9ucy8yNzI1MV9tZF9naGlkX2NvbGVjdGFyZV9zLnBkZg%253D%253D+&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=ro

Rețeaua rutieră a sectorului cuprinde atât străzile principale cu rol major în preluarea fluxurilor de circulație (rețea majoră), cât şi străzi secundare care asigură dirijarea fluxurilor de circulaţie spre rețeaua majoră.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 Pagina 23

Rețeaua rutieră a sectorului cuprinde atât străzile principale cu rol major în preluarea fluxurilor de circulație (rețea majoră), cât şi străzi secundare care asigură dirijarea fluxurilor de circulaţie spre rețeaua majoră.

RAPORT DE MEDIU PLAN URBANISTIC GENERAL MUNICIPIUL BRASOV  Pagina 45
http://www.brasovcity.ro/documente/public/Raport_Mediu_Actualizare_PUG_Brasov_Final.pdf

 

Datorită fluxurilor generate sau atrase de centrele de interes, apar în anumite zone din oraș probleme de preluare a acestora de străzi, în condiții de fluență și siguranță

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 27

Cum fluxurile sunt generate sau atrase de centrele de interes, incep sa apara in anumite zone din oras, probleme  de preluare a acestora de strazi in conditii de fluienta si siguranta.

RAPORT DE MEDIU PLAN URBANISTIC GENERAL MUNICIPIUL BRASOV  – Pagina 47

Natalitatea, fenomen demografic care reprezintă intensitatea naşterilor din cadrul unei populaţii, este influenţată de o serie de elemente: structura pe grupe de vârstă şi sexe, ponderea populaţiei fertile, politicile demografice iniţiate în diferite etape, nivelul de dezvoltare economică, standardele de viaţă, gradul de instruire al populaţiei.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 50

Intensitatea nasterilor din cadrul unei populatii este influentata de politica demografica promovata, de structura pe grupe de vârsta si sexe, de fertilitate, de nivelul de dezvoltare economica, de gradul de instruire al populatiei

Lucrarea Evolutia demografica si marimea asezarilor rurale în Podisul Piemontan al Balacitei – 3.1.1.Natalitatea)
http://www.scritub.com/geografie/Evolutia-demografica-si-marime82111.php

La nivelul infrastructurii, zona este foarte atractivă pentru investitori, datorită reţelei de drumuri bine reprezentate, a reţelelorde utilităţi, a terenurilor. Se constată totuşi lipsa infrastructurii în zonele de dezvoltare economică (este necesară extinderea reţelei de drumuri, reabilitarea de spații verzi,alei pietonale, trotuare, parcări).

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 52

La nivelul infrastructurii, zona este foarte atractivă pentru investitori, datorită reţelei de drumuri bine reprezentate, a reţelelor de utilităţi, a terenurilor. Se constată totuşi lipsa infrastructurii în zonele de dezvoltare economică (este necesară extinderea reţelei de drumuri, reabilitarea de spații verzi, alei pietonale, trotuare, parcări).

Lucrarea monografică „Sectorul 6 al Municipiului București” – Capitolul 10. Dinamica investiţiilor în zona de acţiune urbană
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:9GfO5Et8hgkJ:https://ro.scribd.com/doc/250613366/Sector-6-Bucuresti+&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=ro

Deşi turismul este slab dezvoltat, îmbinarea dintre vechi şi nou, dintre tradiţie şi modernitate este nota caracteristică a Sectorului 6

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 54

Din punct de vedere cultural, o caracteristică importantă a municipiului Constanta este îmbinarea dintre vechi si nou, dintre traditie si modernitate

Potentialul Turistic al Judetului Constanta si Tipuri de Turism Practicate in Judetul Constanta
http://ebridge.info/ro/articles/turismul-cultural-in-judetul-constanta
http://biblioteca.regielive.ro/proiecte/turism/potentialul-turistic-al-judetului-constanta-si-tipuri-de-turism-practicate-in-judetul-constanta-325390.html

Muzeul Național Cotroceni este unul dintre cele mai importante muzee din București, situat în Palatul Cotroceni, unde pot fi vizitate spații din fosta mănăstire de la Cotroceni și fostul palat regal de la Cotroceni, unde au locuit regele Ferdinand și regina Maria precum și colecțiile de artă veche decorativă europeană.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 55

Muzeul National Cotroceni este unul dintre cele mai importante muzee din Bucuresti, situat in Palatul Cotroceni, unde pot fi vizitate spatii din fosta manastire de la Cotroceni si fostul palat regal de la Cotroceni, unde au locuit regele Ferdinand si regina Maria precum si colectiile de arta veche decorativa europeana.

Wikipedia
http://ro.wikipedia.org/wiki/Muzeul_Na%C8%9Bional_Cotroceni

Grădina Botanică din București, a fost amplasată în locația actuală din 1884, cu o suprafață de aproximativ 17 hectare, datorită pasiunii Prof. Dr. Dimitrie Brânză și arhitectului peisagist Fuchs, originar din Bruxelles. Finalizarea Grădinii Botanice are loc în 1891, când se înaugurează serele (astăzi vechi) și clădirea Institutului Botanic, ce a fost și bombardată în 1944. Grădina cuprinde: sectorul plantelor ornamentale, grupe geografice (plante rare din flora României, plante din zona mediteraneană), sectorul flora Dobrogei, cascada, grădina italiană, rozariu, sectorul plante utile, sectorul „sistemul plantelor”, arboret – dendrariu, și în sfârșit, deși nu în cele din urmă, complexul de sere. Complexul de sere este unul din cele mai importante edificii din grădină, care permite cultura plantelor exotice din regiunile calde ale globului. Grădina Botanică din București rămâne și azi o oază de liniște, de meditație, de încântate a ochiului și a spiritului.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Paginile 55-56

Grădina Botanică din București, a fost amplasată în locația actuală din 1884, cu o suprafață de aproximativ 17 hectare, datorită pasiunii Prof. Dr. Dimitrie Brânză și arhitectului peisagist Fuchs, originar din Bruxelles. Finalizarea Grădinii Botanice are loc în 1891, când se înaugurează serele (astăzi vechi) și clădirea Institutului Botanic, ce a fost și bombardată în 1944. Grădina cuprinde: sectorul plantelor ornamentale, grupe geografice (plante rare din flora României, plante din zona mediteraneană), sectorul flora Dobrogei, cascada, grădina italiană, rozariu, sectorul plante utile, sectorul „sistemul plantelor”, arboret – dendrariu, și în sfârșit, deși nu în cele din urmă, complexul de sere. Complexul de sere este unul din cele mai importante edificii din grădină, care permite cultura plantelor exotice din regiunile calde ale globului. Grădina Botanică din București rămâne și azi o oază de liniște, de meditație, de încântate a ochiului și a spiritului.

Ghid București – Bucureștiul vechi și nou – Pagina 32
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:s998QiZgRKkJ:https://www.scribd.com/doc/120989765/GHID-BUCURESTI+&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=ro

Oportunităţile de transformare a sectorului 6 au la baza conceptele moderne de management al cunoaşterii şi informaţiei, a schimbării şi a calităţii. În acest context, administraţia publică locală a dezvoltat o abordare inovativă pentru planificarea sectorului, aceasta fiind considerată un proces continuu, participativ şi integrat, care să aibă în vedere obiectivele regenerării şi dezvoltării economice, creării de locuri de muncă, ameliorării condiţiilor de educaţie, de sănătate şi a calităţii vieţii. Un motto potrivit ar putea fi „curat, civilizat, economic”

Această abordare deschide posibilitatea creării unor coaliţii bazate pe o viziune comună, pe nevoia de a lucra şi realiza proiecte împreună. Sectorul 6 a creat baza acestor coaliţii, în care, după ce învăţăm împreună, suntem deschişi către acceptarea unei varietăţi de stiluri de lucru, de viaţă şi culturale.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 79

Oportunităţile de transformare a municipiului Baia Mare într-un pol de dezvoltare au fundamentul cunoaşterii: Oraşul care învaţă! este logo-ul pe care Municipiul Baia Mare l-a adoptat în urmă implementării proiectulu CityNet (2001) şi are la bază conceptele moderne de management al cunoşterii şi informaţiei, a schimbării şi a calităţii. În acest context, administraţia publică locală a dezvoltat o abordare inovativă pentru planificarea oraşului, aceasta fiind considerată un proces continuu, participativ şi integrat, care să aibă în vedere obiectivele regenerării şi dezvoltării economice, creării de locuri de muncă, ameliorării condiţiilor de educaţie, de sănătate şi a calităţii vieţii.

Această abordare deschide posibilitatea creării unor coaliţii bazate pe o viziune comună, pe nevoia de a lucra şi realiza proiecte împreună. Oraşul care învaţă a creat baza acestor coaliţii, în care, după ce învăţăm împreună, suntem deschişi către acceptarea unei varietăţi de stiluri de lucru, de viaţă şi culturale.

Strategia de dezvoltare a Municipiulu Baia Mare 2020 – Capitolul Viziunea de dezvoltare
http://www.baiamare.ro/Baiamare/Strategia%20de%20dezvoltare/Strategia%20de%20Dezvoltare%20Baia%20Mare%202020.1.pdf

De altfel aproape tot capitolul referitor la viziunea și obiectivele strategice ale Primăriei Sectorului 6 sunt copiate ad litteram din strategia de dezvoltare a Primăriei Baia Mare, concepută în luna mai a anului 2012, înainte ca Rareș Mănescu să devină primar.

În privința culturii, strategii Primăriei Sectorului 6 au preluat ad litteram la Capitolul 7.3.2 din Strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca pentru anii… 2006-2013. Consultați cu atenție ambele documente pentru a vă edifica.

Vârsta a III-a

Nici măcar pentru contribuabilii de vârsta a treia, strategii Primăriei Sectorului 6 nu au avut respectul de a veni cu soluții originale pentru a le face o viață mai bună.

La nivelul sectorului Sectorului 6 sunt inregistrati 96.370 pensionari. Pensionarea şi bătrâneţea pot aduce cu sine izolarea socială. Foarte mulţi vârstnici se confruntă după o viaţă plină de activităţi, cu sentimentul inutilităţii şi singurătăţii. Implicarea vârstnicilor în activităţi joacă un rol important în menţinerea stării lor de sănătate fizică şi psihică, prevenind izolarea socială.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 98

Pensionarea şi bătrâneţea pot aduce cu sine izolarea socială. Foarte mulţi vârstnici se confruntă după o viaţă plină de activităţi, cu sentimentul inutilităţii şi singurătăţii. Implicarea vârstnicilor în activităţi joacă un rol important în menţinerea stării lor de sănătate fizică şi psihică, prevenind izolarea socială.

Fragment de pe pagina candidatului la Primăria Sieu-Măgheruș (Bistrița-Năsăud), Alexandru Constantin, text postat pe 11 aprilie 2012, cu trei luni înainte ca Rareș Mănescu să devină primar
https://candidatprimarsieumagherus.wordpress.com/2012/04/11/centrul-de-zi-pentru-persoane-varstnice-sieu-magherus/

Sănătatea

Sănătatea şi asistenţa medicală reprezintă un domeniu prioritar al politicilor publice de la nivel naţional, având influenţe profunde asupra altor domenii cum ar fi protecţia socială, munca, dezvoltarea economică, etc. În ultimii ani s-a remarcat tendinţa de descentralizare a politicilor de sănătate spre nivelurile administrative locale şi intermediare (judeţean). În acest context este importantă elaborarea unei strategii în acest domeniu la nivel local care să completeze şi să fie coroborată cu strategiile la nivel naţional.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 99

Sanatatea reprezinta un domeniu prioritar al politicilor publice de la nivel national, avand influente profunde asupra altor domenii cum ar fi protectia sociala, munca, dezvoltarea economica, etc. In ultimii ani s-a remarcat tendinta de descentralizare a politicilor de sanatate spre nivelurile administrative locale si intermediare (judetean). In acest context este importanta elaborarea unei strategii in acest domeniu la nivel local care sa completeze si sa fie coroborata cu strategiile la nivel national.

PLANUL INTEGRAT DE DEZVOLTARE URBANĂ a Orașului Balș pe perioada 2008-2013 – Pagina 27

Crearea unei structuri suprainstituţionale, a unei echipe interdisciplinare, la nivelul sectorului 6, care să includă atât instituţiile guvernamentale abilitate în domeniul sănătăţii, reprezentanţii autorităţilor publice locale, reprezentanţi ai populaţiei, reprezentanţi ai organizaţiilor profesionale ale furnizorilor de servicii medicale, reprezentanţi ai instituţiilor de învăţământ universitar, cât şi organizaţii non -guvernamentale active în domeniul sănătăţii şi îndomeniul social.

Activitate de lobby în ceea ce priveşte dezvoltarea unui sistem informatic integrat al tuturor structurilor menţionate, care să permită dezvoltarea capacităţii de analiza, prognoză şi dezvoltare în domeniul sănătăţii.

Efectuarea unei analize comprehensive a stării de sănătate a populaţiei din Sectorul 6 şi stabilirea priorităţilor şi a obiectivelor.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 100

Crearea unei structuri suprainstituţionale, a unei echipe interdisciplinare, la nivelul judeţului/municipiului; Activitate de lobby în ceea ce priveşte dezvoltarea unui sistem informatic integrat al tuturor structurilor menţonate; Susţinerea politicilor care urmăresc acordarea autonomiei financiare a instituţiilor abilitate în domeniul sănătăţii; Efectuarea unei analize comprehensive a stării de sănătate a populaţiei din municipiu şi stabilirea priorităţilor şi a obiectivelor

STRATEGIE DE DEZVOLTARE A MUNICIPIULUI CLUJ NAPOCA 6 Decembrie 2006 – pagina 6

Implicarea mai puternică a cadrelor medicale existente la nivelul unităţilor şcolare în profilaxia unor boli specifice tinerilor (ex: deformaţii ale coloanei vertebrale generate de activitatea prelungită la masa de lucru sau în faţa computerului) şi în prevenirea unor deprinderi comportamentale nocive pentru sănătate (ex: fumatul, consumul drogurilor). Tot în cadrul acestui program se prevede intensificarea eforturilor pentru înfiinţarea în cadrul şcolilor de cartier a unor cabinete medicale de profilaxie stomatologică.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 101

IMPLICAREA MAI PUTERNICA A CADRELOR MEDICALE EXISTENTE LA NIVELUL UNITATILOR SCOLARE in profilaxia unor boli specifice tinerilor (ex: deformatii ale coloanei vertebrale generate de activitatea prelungita la masa de lucru sau in fata computerului) si in prevenirea unor deprinderi comportamentale nocive pentru sanatate (ex: fumatul, consumul drogurilor).

Proiect de planificare strategică Orașul GHIMBAV
http://www.scritub.com/management/marketing/Proiect-de-planificare-strateg62532.php

Servicii Sociale

Serviciile sociale sunt definite ca reprezentând ansamblul de măsuri şi acţiuni realizate pentru a răspunde nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, în vederea depăşirii unor situaţii de dificultate, pentru prezervarea autonomiei şi protecţiei persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale şi promovarea incluziunii sociale. Serviciile sociale sunt asigurate de către autorităţile administraţiei publice locale, precum şi de persoane fizice sau persoane juridice publice ori private, în condiţiile actelor normative în vigoare.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 102

Serviciile sociale sunt definite ca reprezentând ansamblul de măsuri şi acţiuni realizate pentru a răspunde nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, în vederea depăşirii unor situaţii de dificultate, pentru prezervarea autonomiei şi protecţiei persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale şi promovarea incluziunii sociale. Serviciile sociale sunt asigurate de către autorităţile administraţiei publice locale, precum şi de persoane fizice sau persoane juridice publice ori private, în condiţiile actelor normative în vigoare.

ORDIN Nr. 1836 din 6 iulie 2011 al ministrului muncii Sebastian Lăzăroiu, Capitolul 1, subcapitolul 1.1.
http://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/images/file/Domenii/Asigurari%20sociale/ORDIN1836_2011.pdf

 

Rolul administrației locale este de a asigura acordarea asistenţei sociale prin dezvoltarea sau înfiinţarea de servicii proprii, instituţii de asistenţă socială, servicii pilot sau prin concesionarea de servicii sociale unor furnizori de servicii sociale specializaţi, acreditaţi în condiţiile legii (unităţi de asistenţă medico-socială, asociaţii sau fundaţii, culte religioase, persoane fizice) sau finanţarea asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, în baza standardelor obligatorii de calitate, cu proceduri şi planuri intervenţie şi asistenţă, cu monitorizarea, evaluarea costurilor şi eficienţei serviciilor sociale acordate, în conformitate cu actele normative în vigoare.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 102

Rolul administratiei locale este de a asigura acordarea asistentei sociale prin dezvoltarea sau infiintarea de servicii proprii, institutii de asistenta sociala, servicii pilot sau prin concesionarea de servicii sociale unor furnizori de servicii sociale specializati, acreditati in conditiile legii (unitati de asistenta medico-sociala, asociatii sau fundatii, culte religioase, persoane fizice) sau finantarea asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, in baza standardelor obligatorii de calitate, cu proceduri si planuri de interventie si asistenta, cu monitorizarea, evaluarea costurilor si eficientei serviciilor sociale acordate, in conformitate cu actele normative in vigoare.

REFERAT Nr. 162184/8/17.09.2008 privind alocarea sumei de 195.000 lei de la bugetul pe anul 2008 al Direcției de Asistență Socială organizată ca Serviciu Public în subordinea Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca
http://www.primariacj.ro/phcl/21-10-2008/2.aspx

 

 

Consolidarea capacităţilor parentale în procesul de creştere, îngrijire şi educare al copilului

Descrierea proiectului: Crearea şi derularea de programe destinate educării părinţilor și persoanelor care au responsabilitatea îngrijirii copiilor; Informarea şi consilierea femeilor gravide predispuse abandonului; Iniţierea şi derularea de programe privind sănătatea reproducerii.

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 105

Consolidarea capacităţilor parentale în procesul de creştere, îngrijire şi educare al copilului

Descrierea proiectului: Crearea şi derularea de programe destinate educării părinţilor și persoanelor care au responsabilitatea îngrijirii copiilor; Informarea şi consilierea femeilor gravide predispuse abandonului; Iniţierea şi derularea de programe privind sănătatea reproducerii.

Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale din județul Arad – pagina 30
http://www.dgaspc-arad.ro/wp-content/uploads/2014/02/Strategie-2014-2020.pdf

Dezvoltarea unui program de voluntariat şi implicarea voluntarilor în furnizarea de servicii persoanelor aflate la risc de marginalizare socială

Descriere: O cultură a voluntariatului este foarte slab conturată în Sectorul 6. Problemă de cultură civică şi de mentalitate, voluntariatul este şi o problemă de resurse într-o societate în plin proces de restructurare şi cristalizare a păturilor sociale: săracii, clasa de mijloc, bogaţii şi cei foarte bogaţi. Serviciile derulate cu voluntari dincadrul comunităţii au două avantaje fundamentale: cheltuieli scăzute de personal fără a prejudicia volumul activităţilor şi creşterea gradului de incluziune socială a celor marginalizaţi şi defavorizaţi. Măsura urmăreşte dezvoltarea unei culturi a voluntariatului în sectorul 6.

Actori implicaţi/responsabili: Administraţia locală, D.G.A.S.P.C. Sector 6 si ONG-uri

Termen de realizare: 2014-2023

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 107

Dezvoltarea unui program de voluntariat şi implicarea voluntarilor în furnizarea de servicii persoanelor aflate la risc de marginalizare socială

Descriere: O cultură a voluntariatului este foarte slab conturată în municipiul nostru. Problemă de cultură civică şi de mentalitate, voluntariatul este şi o problemă de resurse într-o societate în plin proces de restructurare şi cristalizare a păturilor sociale: săracii, clasa de mijloc, bogaţii şi cei foarte

bogaţi. Serviciile derulate cu voluntari din cadrul comunităţii au două avantaje fundamentale: cheltuieli scăzute de personal fără a prejudicia volumul activităţilor şi creşterea gradului de incluziune socială a celor marginalizaţi şi defavorizaţi. Măsura urmăreşte dezvoltarea unei culturi a voluntariatului în municipiul Cluj- Napoca.

Actori implicaţi/ responsabili: Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca, ONG-uri de profil Termen de realizare: 2006

http://www.primariaclujnapoca.ro/doc/strategie/Strategia_Municipiului_Cluj_Napoca.pdf

5. Stimularea asociativităţii în domeniul sportiv la nivelul şcolilor

Descrierea proiectului: Fiecare şcoală poate să îşi constituie propria asociaţie sportivă sau să se afilieze la o asociaţieexistentă şi să înregistreze membri (persoane din cartierul respectiv) care să plătească o cotizaţie (folosită ulterior pentru modernizări/înlocuiri/investiţii); membrii clubului vor fi legitimaţi laintrare astfel încât să se ştie cine este responsabil pentru eventualeledaune

Actori implicaţi/responsabili: Direcţia Judeţeană de Sport şi reprezentanţii şcolilor de pe raza sectorului

Termen de realizare: 2014-2023

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 109

5. Stimularea asociativităţii în domeniul sportiv la nivelul şcolilor.

Descrierea proiectului: Fiecare şcoalăpoate să îşi constituie propria asociaţie sportivă sau să se afilieze la o asociaţie existentă, şi să înregistreze membri (persoane din cartierul respectiv) care să plătească o cotizaţie (folosită ulterior pentru modernizări / înlocuiri/ investiţii); membrii clubului vor fi legitimaţi la intrare astfel încât să se ştie cine este responsabil pentru eventualele daune.

Actori implicaţi/responsabili: Direcţia Judeţeană de Sport şi reprezentanţii şcolilor de pe raza municipiului

Termen de realizare: 2011 – 2013.

http://www.primariaclujnapoca.ro/doc/strategie/Strategia_Municipiului_Cluj_Napoca.pdf

 

10. Program de suţinere a concursurilor adresate elevilor şi studenţilor.

Descrierea proiectului: Pe baza parteneriatului dintre Direcţia Judeţeană de Sport şi Judeţean Şcolar se va realiza organizarea, susţinerea şi permanentizarea unor competiţii sportive pe diferite ramuri sportive organizate în Sectorul 6 la nivel şcolar, local şi regional cu scopul promovării sportului.

Actori implicaţi/responsabili: Direcţia Judeţeană de Sport, Inspectoratul Judeţean Şcolar şi reprezentanţii şcolilor de pe raza sectorului

Termen de realizare: 2014-2023

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 6 – Pagina 111

 

10. Program de suţinere a concursurilor adresate elevilor şi studenţilor.

Descrierea proiectului: Pe baza parteneriatului dintre Direcţia Judeţeană de Sport şi Inspectoratul Judeţean Şcolar organizarea, susţinerea şi permanentizarea unor competiţii sportive pe diferite ramuri sportive organizate în Cluj-Napoca la nivel şcolar, local şi regional cu scopul promovării sportului.

Actori implicaţi/responsabili: Direcţia Judeţeană de Sport, Inspectoratul Judeţean Şcolar şi reprezentanţii şcolilor de pe raza municipiului Cluj – Napoca

Termen de realizare: 2009 – 2010

http://www.primariaclujnapoca.ro/doc/strategie/Strategia_Municipiului_Cluj_Napoca.pdf

 

Andi Topală
Andrei Tudor